Verkkokurssi:

Ratsastajan Spiraalistabilaatio

Ratsastajan pitää itse kannatella itseään, eikä jättää koko työ hevoselle. Voisi sanoa, että jos et ehdi mitään muuta tehdä, niin tee tämä. Kehon ojennus spiraalimaisten lihasketjujen kautta tuo kehon molemmat puolet kannatukseen eli ratsastuskielellä keskivartalo vakaaksi ja kyljet yhtä pitkiksi.

Liikkeet tehdään pääosin seisten menetelmää varten kehitettyjen vastuskuminauhojen kanssa, jotka haastavat kehoa hakeutumaan optimaaliseen tasapainoon. Liikkeet yhden jalan varassa ja siihen valmistavat liikkeet kehittävät ratsastajalle tärkeää lantion hallintaa. Lantion puutteellinen hallinta näkyy ratsastuksessa vinoutena, toiselle puolelle valumisena tai istunnan epävakautena. Harjoittelu vaikuttaa myös selän asentoon sekä käsien vakauteen.

Spiraaliharjoittelun kokonaisvaltaisuuden ja hyödyt huomaat jo heti aloittaessa!

Ratsastajan Spiraalistabilaatio sisältää

  • Spiraalistabilaation perusteet tekstein, kuvin ja videoin
  • Videoita liikkeistä, mitä liikkeissä haetaan sekä ohjattuja liikesarjoja
  • Treenivinkkejä
  • Kurssin materiaali jää käyttöösi, siinä ei ole aikarajaa!

Spiraalistabilaatio perustuu lääkäri Richard Smisekin tutkimukseen spiraalimaisten lihasketjujen merkityksestä liikkeessä. Spiraaliketjujen toimiessa oikein, ne nostavat kehon hyvään ryhtiin ja liikkeestä tulee kevyttä ja sulavaa.

Seistessä käytämme suoria lihasketjuja ja kun lähdemme liikkeelle, näiden ketjujen pitäisi rentoutua, jotta spiraaliketjut voivat toimia oikein. Nykyihmisen elämäntapa kuitenkin sekoittaa tätä vuorovaikutusta, suorat lihasketjut jäävät päälle liikkeessäkin ja aiheuttavat ongelmia kehossa. Menetelmän tavoitteena on koko kehon optimaalinen liikesuoritus spiraalimaisten lihasketjujen aktivoimisen avulla, niin jokapäiväisessä liikkumisessa kuin urheilusuorituksissa.

Voit myös tilata Spiraalistabilaatiokuminauhat Annikalta (38 € + postikulut) annika.schulman@stablemind.fi